Minden marketinges álma, ahogy fordított a Disney: kiadás helyett óriási bevétel!

2017 decemberében újabb remek Star Wars filmmel bővült az univerzum, amelyről folyamatosan újabb és újabb hírek jönnek. Kiváló első hétvége, kiváló első hét, fogynak a jegyek, fogynak az ajándék tárgyak, mindenki Star Wars pulcsiba öltözteti a gyerkőcöt Karácsonyra; farsangra meg majd biztosan rohamosztagosnak. A filmen egy hadseregnyi ember dolgozott, de egy néma hős biztosan különlegesen nagy bónuszt és erős vállveregetést kapott. Miről is lehet szó?

 

A Star Wars VIII. Utolsó Jedik egyik fontos és jelentős forgatási helyszíne volt az Írország területén található sziget, ahol Luke Skywalker már egy ideje önkéntes száműzetését tölti. Ez a sziget a filmben a Ahch-To nevet kapta. 

Hogy mi jellemző erre a szigetre és mi történt a forgatáson?

A terület tele van lundákkal. Egy gyönyörű madár, és egy fejfájást okozó probléma a forgatáson. A filmből kivágni a madarakat ember feletti munkát jelent és óriási pénzeket vitt volna el a költségvetésből. Minden kockáról kiszedni és átalakítani? Bele sem merek gondolni mennyibe került volna! Mondhatnánk, hogy miért nem került az egész egy új helyszínre? Kiváló gondolat, de már a 7. rész végén a filmben szerepelt a sziget. 

Milyen ötlet mentette meg a filmet? 

A kéretlen lunda statiszta stábot egyszerűen fogták és lecserélték. Megálmodták minden idők legcukibb Star Wars szereplőjét (az ewokok sem lehetnek kihívók, sem BB8), a történet szempontjából semmilyen súlyt nem képviselő porgokat. Nagy szemek, cuki hang, néhány vicces bevágás a filmben és máris kész a kasszák előtt kígyózó sor, ahol mindenki porg plüssöket, ajándéktárgyakat vásárol magának és a gyerekeinek. Mi ez ha nem egy tökéletes megoldás egy olyan problémára, amire akár több tízezer dollárt is költhettek volna? 

Természetesen még pontos bevételi adatokat nem lehet tudni ezekről a bevételekről, de teljesen biztos, hogy olyan szereplővel bővült az univerzum, amely marketing szempontból óriási bevételeket kezd majd termelni hosszú távon. 

Mit tanulhatunk a Disneytől ezek alapján? 

Azt az ezer éves közhelyet láthatjuk érvényesülni, mely szerint egy problémára nem szabad akadályként tekinteni, hanem arra lehetőségként kell gondolni. Ha itt magát a problémát megoldják, kiretusálják drágán a madarakat észre sem vesszük, semmi nem történt volna, a film története egy fikarcnyit sem változik. Ehelyett viszont egy olyan bevételi forrást teremtett a Disney, amely az adott animációs költségeket pillanatok alatt ledolgozta és hosszú távon az univerzum egyik újabb bevételi eleme lehet majd. 

Aki gyűjtő és komoly készlete van, most újabb karakter miatt fog vásárolni. A gyerekes szülők pedig cuki porg tárgyakat fognak ajándékozni hamarosan.

Tökéletes és tanulságos történet!  Minden marketing iránt érdeklődő elismerően kell, hogy tapsoljon ezután a húzás után. A zsetonok szépen gurulnak a kasszákba, boldogok a gyerekek, szülők, a vezetőség és a részvényesek is. 

Gratula Disney, szép volt! Üdv nektek porgok! :)