Ellopja a szilveszteri show-t a Ford? - a gazdiknál biztosan!

Minden tüzijáték rémálom nem csak a házi kedvencek számára, de a gazdiknak is. A Ford most olyan terméket mutatott be, amely megoldás lehet minden kutyának és cicának. Ez a termék minden csapból folyni fog - brandépítő marketingből ötös, célcsoport kijelölve és belőve.

Kép: Ford

A Ford Edge Suv névre kereszelt kutya kennel hangszigetelt megoldással segít a hangok ellen, így sem a tüzijáték, sem a petárda zaja nem hallatszik bentre.

A Ford alapvetően úgy tervezte meg ezt a kis házikót, hogy kiszűrje a hangos zajokat. Érdekesség, hogy ettől függetlenül mégis cserélődik a levegő benne így a kis kedvencünknek semmi baja sem eshet. Mindenki nyugodt lehet: a kedvencünk nem ijed meg a hangoktól és a gazdi is nyugodtan élvezheti a fényshow-t. Win-win. Az árakat és a kereskedelmi forgalomba kerülést egyenlőre még nem hozta nyivánosságra az autógyártó cég.

Íme a videó:

Miért érdekes ez marketing szemponból?

Képzeljük el azt a helyzetet, amikor a világ egyik legrégebbi autógyára úgy dönt, hogy kutyaházakat fog gyártani. Egy kis mosoly talán megjelent az arcunkon. Hallhattuk már róla, hogy a Nokia is gumicsizmával kezdte annak idején, így ezen már meg sem lepődünk. 


Mégis mi a motiváció? Az, hogy a Ford megoldást kínál egy olyan problémára, amely több millió kutya gazdit érint a világon és akik bár szeretnek szórakozni, szeretnek a kutyusokra, cicákra is gondolni és ezzel együtt megfelően gondoskodni róluk.

Ne legyenek illőzióink a kutyaház fantasztikus dolog, de az sem biztos, hogy a Ford ténylegesen gyártani kezdi majd. Esélyesebb, hogy eladja a license-t egy másik cégnek, mert mire odajut az eszköz, addigra a babérokat már réges rég learatta a cég. Persze azon sem lepődnénk meg ha egy kínai cég mondjuk Dorf néven kihozza a találmányt a Wishen vagy Aliexpressen.

Az egész marketing szempontból viszont oltárira érdekes. Kifejleszteni egy terméket bizony pénzbe kerül, ha van alkalmas technológia (és a Fordnál valószínűleg van), akkor viszont már csak egy "kis" legozás kérdése az egész. 

Megalkotni egy olyan eszközt, ami több millió kutya és több millió embernek megoldás az viszont fantasztikus! Ami még ezt is tudja tetézni, az az hogy a világon több millió ember ezekben az órákban ingyen és bérmentve (köztük ezzel a blogposzttal épp mi is), reklámot generálunk a Ford számára. Tartalmat gyártunk egy olyan vállalatnak, ami egyébként dollár milliárdokat költ minden évben különböző reklámokra. 

Feltehetjük a kérdést, hogy melyik olcsóbb: a termékfejlesztés vagy egy reklámfilm és annak terjlesztése? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Virális értéket alkotni nagyon nehéz 2018-ban és a következő években sem lesz könnyebb. Csak olyan tartalom érhet el hangos robbanásszerű terjedést, amely valamilyen prolblémára megoldást fog nyújtani.

Mégis hogyan és hol terjed a videó és a hír? 

Természetesen az egész egy YouTube videóval indult, amelyet már több nagyobb híroldal is átvett. Majd ezután biztosra vehetjük, hogy megjelenik minden állatokkal foglalkozó csoportban és oldalon. Gondoljuk át ez vajon hány embert érhet el csak a Facebookon vagy az Instagramon?! Ezzel pedig célba is ért a Ford. Az itt jelenlévő közönség nagyon hasznos célcsoportja az autógyártó cégnek. Gondoljuk egy picit tovább és nézzünk be a motorháztető alá! 

Kutya gazdik vagyunk, kaptunk megoldást a Fordtól, mától úgy nézünk a márkára, mint akik állatbarátok (mert ugye segítettek) ezt tovább gondolva pedig biztosan családbarát autókat gyárthatnak. Szóval ha autót szeretnénk venni, hamarabb és jószívvel fogunk gondolni a Fordra.

Nálunk a Ford vitte el a showt, ez bizony csillagos ötös!