Új (anti)csúcsokat döntöget a YouTube!
Merész volt idén is összefoglaló videót készítenie a YouTube-nak, de hagyomány az bizony hagyomány. Elkészítették ez a pár perces videót és óriási csúcsokat is döntöget, csak épp a hírek rettentő negatív rekodokról szólnak. A negatív reklám is reklám lenne?
Az új trend egészen a legutáltabb videó címig juttata a Rewind videót, ezzel több éve top1 után még Justin Bieber örökzöld slágrér a Baby-t is letaszítva a trónról.
Mi is ez az annyira utált Rewind?
Egy 2011 óta létező sorozat, amelyben a YouTube összefoglalja a leköszönő év fontosabb pillanatait. Először egy tizes lista volt, majd szépen kinőtte magát.
Természetesen annyira azért nem rossz ez az összefoglaló videó, sokkal inkább a háttér izgalmas jelenleg. Arról van szó, hogy a Youtube-on most épp ez a divathullám söpör végig. A legtöbb szavazó valószínűleg nem tudja, hogy honnan is indult az egész dislike gomb nyomás és leszavazás.
Látszat és PewDiePie
A legtöbb hangosan kiabáló kommentelőnek az a problémája, hogy a YouTube Rewind videó egyszerűen nem arról szól, amiről szerintük az oldal valójában. Így hiába Will Smith szerepeltétese 2018-ban, a már tavaly is kihagyott PewDiePie idén sem került be, ahogy a két másik kollégája Logan Paul és KSI sem. Ők egyébként egy kellemes boxban mérték össze az erejüket és ez kis millió videóban része a YouTubenak.
A YouTube szemszögéből
Mint minden érezmnek ennek a storynak is két oldala van. Egyik része, hogy a mostanában T-series -zel nagy csatát vívó 76 milliós követőtáborral rendelkező PewDiePie valóban klasszikus fogaskereke a videómegosztónak, viszont az antiszemita viccei miatt érthető okból az oldal számára nem igazán lett vállalható arc. Logan Paul-lal pedig az a gond, hogy néhány hónappal ezelőtt még egy halott emberrel szeretett volna nagyobb nézettséget kibulizni magának. Talán érthető mindkét influencer mellőzése..
Kinek szól a Rewind?
A saját szubjektív véleményünk szerint a Rewind nem más, mint egy szépen összevágott 8 perces imázs videó, amely inkább szól a hirdetőknek és a cégeknek, mint az egyébként félistennek titulált véleményvezérek közönségének, bár tény, a pénz, nézettség, kattintás jelentős része tőlük jön.
Aggodalomra azonban semmi ok, ezek a felhasználók nem fognak platformot váltani, max a Twitch irányába várható egy kis mozgás. Míg a címsorban feltett kérdésre a válasz természetesen egész egyszerűen az, hogy nem.